X
6698

برگزاری کلاس رایگان ارتقاء سلامت – دیابت و عوارض آن

پیرو برگزاری كلاس‌های رایگان ارتقاء سلامت در بیمارستان چشم پزشكی بینا برای بیماران و همراهان بیماران در خصوص دیابت و عوارض آن در روز دوشنبه 98/08/27 كلاس رایگان توسط متخصص داخلی، خانم دکتر گلدربر برگزار گردید و ایشان در حضور بیماران و همراهان توضیحات مفیدی ارائه نمودند كه بسیار مورد توجه و استقبال واقع شد.

پس از برگزاری كلاس آموزشی، پرستاران تیم ارتقاء سلامت فشار خون و قند خون همراهان بیماران را به صورت رایگان اندازه‌گیری و بروشور نیز پخش گردید.

از اهداف تیم ارتقاء سلامت بیمارستان بینا افزایش آگاهی بیماران و همراهان و در نتیجه بهبود كیفیت زندگی افراد جامعه می‌باشد.


طبقه‌بندی دیابت

1- دیابت نوع 1

2- دیابت نوع 2

3- دیابت حاملگی

4- دیابت همراه با بیماری‌های دیگر


1- دیابت نوع 1

یك فرد زمانی مبتلا به این نوع دیابت می‌شود كه سلول‌های لوزالمعده دیگر هیچ انسولینی ترشح نكنند. اكثر مبتلایان به دیابت نوع 1 را كودكان و نوجوانان و افراد زیر 30 سال تشكیل می‌دهند.

2- دیابت نوع 2

این نوع دیابت، مهم‌ترین نوع و ((دیابت بزرگسالی)) معروف است. حدود 90% دیابتی‌ها دچار این نوع دیابت هستند. در بدن این افراد، ابتدا انسولین به اندازه كافی ترشح می‌شود اما به عللی، مؤثر واقع نمی‌شود.

3- دیابت حاملگی

حدود 3 تا 5 درصد خانم‌های باردار، در اواخر دوران حاملگی، به دیابت مبتلا می‌شوند. خانم‌های بارداری كه استعداد ابتلا به دیابت در ایشان وجود دارد، احتمال دیابت حاملگی در ایشان شایع‌تر می‌‌شود. اگر چه بعد از به دنیا آمدن نوزاد، دیابت از بین می‌رود اما ممكن است در بارداری بعدی، مجدداً ظاهر گردد.

4- دیابت همراه با بیماری‌های دیگر

در برخی افراد مبتلا به بعضی از بیماری‌ها (به عنوان مثال: تالاسمی، بیماری‌های لوزالمعده، بیماری‌های غدد درون‌ریز و ...) دیابت نیز بروز می‌كند.

جهت مشاهده فیلم بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کلاس رایگان آموزش ارتقاء سلامت - دیابت و عوارض آن.mp4




امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN