X

برگزاری كلاس آموزشی سرطان در ایستگاه ارتقا سلامت

شنبه, 24 شهریور,1397/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

طبق تقویم كلاس‌های رایگان ارتقا سلامت، روز دوشنبه 26 شهریور ماه كلاس رایگان درباره سرطان و تشخیص و نشانه های آن در ایستگاه ارتقا سلامت بیمارستان توسط خانم دکتر گل دربر برای جمعی از بیماران و همراه بیماران در ایستگاه ارتقا سلامت برگزار گردید.

بعد از كلاس نیز فشار خون و تست قند خون بیماران نیز به صورت رایگان اندازه گیری شد.

خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده به قرار زیر می‌باشد:

غربالگری شامل جستجوی سرطان در فرد سالم می‌شود که باعث تشخیص زود هنگام و درمان آسان‌تر بیماری می‌شود. غربالگری در مورد سرطان‌های پستان – رحم – پروستات و دستگاه گوارش انجام می‌شود و سرطان‌هایی مثل خون و تومورهای مغزی را شامل نمی‌شود و نتیجه منفی غربلگری خیال آدم را در مورد اینکه سرطان در کار نیست، راحت می‌کند ولی نتیجه مثبت به معنی سرطان صددرصد نیست بلکه باید با آزمایشات و معاینات تکمیلی پیگیری شود.

پزشک عمومی و خانواده می‌تواند کار غربالگری را انجام دهند. در مورد سرطان سینه زیر 30 سال با معاینه زیر 40 سال با سونو و بالای 40 سال با انجام ماموگرافی امکان پذیر است. سرطان پروستات در آقایان بالای 45-40 سال با انجام تومور مارکر PSA است و بالای 70 سال نیاز ندارند.

سرطان رحم با انجام پاپ اسمیر زیر 60 سال در متأهلین هر ساله باید انجام شود سرطان روده را با کولونوسکوپی و انجام تست خون مخفی در مدفوع بالای 50 سال انجام می شود و در صورت داشتن سابقه خانوادگی مثبت از 40 سال به بعد باید انجام داد.

 

Print

تعداد نمایش ها (1769)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

SuperUser Account

123movies