X
5752

آموزش رایگان دیابت و راه‌های پیشگیری از آن توسط متخصص داخلی

در روز دوشنبه مورخ 97/03/21 از ساعت 9 الی 10 صبح، طبق تقويم آموزش های رايگان ارتقا سلامت بيمارستان بينا كلاس آموزشی بیماری دیابت و راه های پیشگیری از آن در ایستگاه ارتقاء سلامت بیمارستان چشم پزشکی بینا با حضور جمعی از بیماران، همراهان و پرسنل برگزار گردید.
در این برنامه خانم دکتر گل دربر متخصص داخلی توضیحانی ارائه نمودند و خدمات اندازه گیری فشارخون و چک قندخون برای بیماران و همراهان آنها به صورت رایگان انجام شد.
خلاصه نکات ارائه شده به شرح ذیل می باشد:
بیماری دیابت امروزه به دلیل نوع زندگی ماشینی، تغذیه و استرس شیوع زیاد پیدا كرده است.
دیابت دو نوع دارد. دیابت نوع I و II
آنچه در مورد دیابت نوع II باید بدانیم پیشگیری از طریق رژیم غذایی، كنترل وزن، فعالیت بدنی و استرس است كه از بروز زود هنگام بیماری جلوگیری می‌كند. زيرا بیماری بر پایه ژنتیك است و با كنترل این مسائل ایجاد بیماری را به تعویق می‌اندازیم.
در مورد دیابت نوع I كه بیشتر در جوانان و كودكان اتفاق می‌افتد و فقط با انسولین كنترل می‌شود در اثر بیماری ویروسی یا اشكالات ایمنی ایجاد می‌شود و بدن قادر به تولید انسولین از غده مربوطه (پانكراس) نیست و باید از بیرون انسولین وارد بدن شود.
كنترل دوره‌ای قند در بیمارانی كه زمینه ارثی دارند از سن 40-35 سال الزامی است. قند ناشتای بالای 126 دیابت محسوب می‌شود كه باید با دارو كنترل شود و قبل از بروز دیابت ابتدا چندین سال فقط قند بعد از غذا بالا می‌رود. قند 2 ساعت بعد از غذا بالای 140 را جدی بگیرید و در این مرحله با رعایت رژیم غذایی و كنترل وزن از بروز دیابت جلوگیری نمایند.
به بیماران دیابتی فعالیت روزانه نیم ساعت تا 45 دقیقه به طور منظم حداقل یك روز در میان توصیه می‌شود.
حداقل ویزیت بیماران دیابتی باید 3 ماه یكبار باشد كه براساس بیماری‌های همراه كاهش می‌یابد. هر 3 ماه یكبار HS A1C چك می‌شود كه بهتر است 7 یا زیر 7 باشد. البته بسته به سن بیمار و بیماری‌های همراه، این میزان ممكن است تا 8 هم قابل قبول باشد.


امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN