X
1790

برگزاری كلاس آموزشی سرطان در ایستگاه ارتقا سلامت

طبق تقویم كلاس‌های رایگان ارتقا سلامت، روز دوشنبه 26 شهریور ماه كلاس رایگان درباره سرطان و تشخیص و نشانه های آن در ایستگاه ارتقا سلامت بیمارستان توسط خانم دکتر گل دربر برای جمعی از بیماران و همراه بیماران در ایستگاه ارتقا سلامت برگزار گردید.

بعد از كلاس نیز فشار خون و تست قند خون بیماران نیز به صورت رایگان اندازه گیری شد.

خلاصه‌ای از مطالب ارائه شده به قرار زیر می‌باشد:

غربالگری شامل جستجوی سرطان در فرد سالم می‌شود که باعث تشخیص زود هنگام و درمان آسان‌تر بیماری می‌شود. غربالگری در مورد سرطان‌های پستان – رحم – پروستات و دستگاه گوارش انجام می‌شود و سرطان‌هایی مثل خون و تومورهای مغزی را شامل نمی‌شود و نتیجه منفی غربلگری خیال آدم را در مورد اینکه سرطان در کار نیست، راحت می‌کند ولی نتیجه مثبت به معنی سرطان صددرصد نیست بلکه باید با آزمایشات و معاینات تکمیلی پیگیری شود.

پزشک عمومی و خانواده می‌تواند کار غربالگری را انجام دهند. در مورد سرطان سینه زیر 30 سال با معاینه زیر 40 سال با سونو و بالای 40 سال با انجام ماموگرافی امکان پذیر است. سرطان پروستات در آقایان بالای 45-40 سال با انجام تومور مارکر PSA است و بالای 70 سال نیاز ندارند.

سرطان رحم با انجام پاپ اسمیر زیر 60 سال در متأهلین هر ساله باید انجام شود سرطان روده را با کولونوسکوپی و انجام تست خون مخفی در مدفوع بالای 50 سال انجام می شود و در صورت داشتن سابقه خانوادگی مثبت از 40 سال به بعد باید انجام داد.

 

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN