X
1945

برگزاری کمیته تيم اجرايی در تاریخ 96/09/26

کمیته تيم اجرايي بيمارستان به رياست جناب آقاي دكتر نيكخو روز یکشنبه مورخ 96/09/26 ساعت 10-12 با حضور اعضا برگزار گرديد. در این جلسه ویرایش چهارم سند استراتژیک بیمارستان تصویب گردید.

لام به ذکر است بیمارستان همچنان در منطقه تهاجمی (رشد) قرار گرفت و آیین نامه داخلی تیم اجرایی نیز مورد تصویب واقع شد.

3 نوع استراتژی ممكن است مطرح شود : استراتژی های رشد و توسعه، استراتژی های حفظ و نگهداری و استراتژی های كاهش و برداشت.

استراتژی های رشد و توسعه

اگر امتيازات به گونه ای باشد كه در خانه 1 قرار گيرد، اين بدان معنی است كه از لحاظ عوامل خارجی با فرصت بيشتر و از نظر عوامل داخلی با قوت بيشتري مواجه هستيم و برای چنين واحدهايی بايستی استراتژی توسعه اتخاذ شود. اين نوع استراتژی ها را استراتژی های تهاجمی يا رشد می نامند.

استراتژی های حفظ و نگهداری

اگر امتيازات به گونه ای باشد كه در خانه های 2 يا 3 قرار گيرد، بدين معناست كه در خانه 2 با قوت بيشتر ولی در عين حال با تهديد بيشتری مواجه است و در خانه 3 با فرصت بيشتر و در عين حال ضعف بيشتری مواجه هستيم. بنابراين بايد با اميد به موفقيت، در خانه 2 با اتكا به قوت ها و در خانه 3 با اتكا به فرصت ها به ماندن در صحنه رقابت بگيرد و به ترتيب در خانه 2 جهت رفع ضعف های داخلی با اتخاذ استراتژی های محافظه كارانه و نگهداری، به حمايت از عوامل داخلی برآييم و در خانه 3 جهت رفع تهديدها، با در پيش گرفتن استراتژی رقابتی و نگهداری به حمايت از عوامل محيطی برآيد. اين دو نوع استراتژی را استراتژی های حفظ يا نگهداری می نامند.

استراتژی های كاهش و برداشت

اگر امتيازات به گونه ای باشد كه در خانه 4 قرار گيرد، بدين معناست كه واحدهای مورد نظر از لحاظ عوامل خارجی با تهديد بيشتر و از نظر عوامل داخلی با ضعف بيشتری مواجه است و در حال حاضر با چيزی به غير از هزينه های گزاف نگهداری و ضرر مواجه نمی باشد و به نظر می رسد كه اتخاذ استراتژی هايی از نوع برداشت يا كاهش برای تداوم حيات شركت يا تعيين تكليف و جلوگيری از ضرر بيشتر آن مناسب باشند.


امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN