X
1962

برگزاری كمیته بحران (مدیریت خطر حوادث و بلایا)

كمیته مدیریت خطر حوادث و بلایا به ریاست جناب آقای داننده مدیریت محترم بیمارستان در روز دوشنبه مورخ 1400/06/29 ساعت 8:30 الی 10 با حضور مسئول محترم بحران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی جناب آقای احمدنیا برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دبیر جلسه خانم نظری مروری بر مصوبات جلسه گذشته نمودند سپس آقای احمدنیا توضیحات كاملی در خصوص اقدامات مربوطه بحران از جمله موارد ذیل ارائه نمودند

در این جلسه درباره مسائل مختلف مربوط به بحران صحبت گردید. در ابتدا بر اهمیت مدیریت بحران در بیمارستان ها، انواع مخاطرات و بررسی حوادث بیمارستانی اخیر مروری صورت گرفت. در ادامه مروری بركتاب EOP شد. از موارد مهم موجود در بیمارستانها برای مواقع بحرانی وسایل ارتباطی است. قطع وسایل ارتباطی در اكثر مواقع باعث تاخیر در روند امداد و نجات می‌شود. بنابراین وجود بیسیم در كیت تخلیه اضطراری ضروری است.

از موارد دیگر، آموزش نگهبانی به هنگام تجمع در شرایط اضطراری است. در این آموزش باید مسئولین حراست جهت تخلیه و مدیریت شرایط اضطراری آموزش لازم را دیده و این آموزش جهت یادآوری به صورت مداوم تكرار شود. كاركردهای مهم بیمارستانی شامل كاركردهای آمادگی (preparedness)، كاركردهای مدیریتی (management) و كاركردهای تخصصی ارائه خدمات بیمارستانی (specific) می‌باشد كه از این رویكردها، S مهمترین آنها می‌باشد. این كاركرد شامل بخشهای زیر می‌باشد: ارزیابی سریع بیمارستان، تریاژ بیمارستانی، افزایش ظرفیت بیمارستانی، تیم پاسخ اضطراری بیمارستانی، ارائه خدمات درمانی، انتقال بین بیمارستانی، تخلیه بیمارستانی، آلودگی زدایی در بیمارستان و مدیریت ازدحام در بیمارستان می‌باشد. از آموزش‌های مهم بیمارستانی، آموزش آلودگی زدایی می‌باشد. به طور مثال با توجه به وجود تصفیه خانه آب در حكیمیه تهران و وجود گاز كلر، در صورت نشت این گاز در شرق تهران، تقریباً نصف شهر باید تخلیه شود. چون میزان و شدت مسمومیت با این گاز به شدت زیاد است. آلودگی زدایی بر اساس علائم ظاهری مراجعین انجام می‌شود (احتمال نیاز به دوش اضطراری و ...). آموزش آلودگی زدایی در این مورد خاص آموزش پاسخ بیمارستانی به حوادث CBRNE و برگزاری مانور عملیاتی در این خصوص می‌باشد. گروه هدف این آموزش پرسنل اورژانس، پزشكان، پرستاران بخش، سوپروایزرها، پرسنل انتظامات و تأسیسات باشند.

پس از برگزاری كمیته به همراه آقای احمدنیا بازدید میدانی از بیمارستان در خصوص اقدامات صورت گرفته انجام شد كه ایشان از اقدامات بعمل آمده ابراز خرسندی و تشكر نمودند.

از ایشان تشكر می‌نماییم كه با حضورشان و رهنمودهای موثر باعث رشد و ارتقا هر چه بیشتر در راستای ایمنی و پیشگیری از وقوع مخاطرات در بیمارستان بینا شدند.

 

امتیاز دهی

بدون رتبه
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

اشتراک

Print

نظر

Collapse Expand نظرات (0)

شما در پاسخ به

Your comment was added, but it must be approved first.

لطفا نام خود را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنیدلطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید
لطفا یک نظری بنویسید
افزودن نظر
DNN