X

کلاس مجازی استفاده بهینه آب

شنبه, 24 خرداد,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

با توجه به شرايط ويروس كرونا و ممنوعيت تجمع در سالن آمفي تئاتر بيمارستان، شركت آب و فاضلاب منطقه 2 شهر تهران مطالب آموزنده‌ای در مورد استفاده بهینه از آب در اختیار بیمارستان گذاشته و کلاسی مجازی در این راستا برگزار کرده است.


نکات و مطالب در مورد استاده بهینه از آب به شرح ذیل می‌باشد:

1- با هر دقیقه دوش گرفتن 20 لیتر آب مصرف می‌شود. بنابراین بهتر است زمان مورد نیاز برای دوش گرفتن را به پنج تا هفت دقیقه كاهش دهیم، از دوش كم مصرف استفاده كنیم و همچنین استفاده از وان نیز ضروری نمی‌باشد.

2- به کارگیری آب باران با تعبیه درست ناودانها در منازل شهری و روستایی می‌توان آب باران را به داخل باغچه‌ها هدایت کرد تا با این کار به جای آبیاری باغچه‌ها گیاهان با آب باران هدایت شوند همانطور که در یکی از شهرهای شمالی اهالی بسیاری از منازل برای جمع آوری آب باران آب انباری تعبیه کردند تا در مواقعی که آب قطع است برای آبیاری و شستشو از آن آب استفاده کنند.

3- خلاق باشید و از راه‌های صرفه جویی در آب استفاده کنید، مثلا از آب شستشوی میوه‌ها برای آب دادن به گلدان استفاده کنید و بدانید که این کار هیچ آسیبی به گیاه نمی‌رساند.

4- شیرهای آب را چک کنید در بسیاری از خانه ها متوجه چکه کردن آب از شیر شده اید که معمولا افراد به این موضوع بی توجه هستند اما چکه کردن شیر تا حد زیادی آب را هدر می‌دهد.  

5- بیایید هوای آب را داشته باشیم شیرآب را باز می‌کنید و ۲۰ ثانیه دستهایتان را می‌شویید؛ یک لیتر شد! نه؟ حالا این یک لیتر آب را ضرب در آن ۲۰باری کنید که در روز برای مبارزه با کرونا دست‌ها را می‌شویید و بعد ضرب در ۸۰ میلیون نفر، رقم وحشتناکی است نه؟! گویا هر روز داریم این رقم بزرگ را از منابع آبی کشورمان ازدست می‌دهیم و یک فاجعه را رقم می‌زنیم.کافیست این ۲۰ ثانیه شیرآب را ببندیم، دستهایمان را بشوییم و بعد شیر آب را باز کنیم. مراقب باشید برای فرار از یک بحران، دچار بحران بزرگتر نشویم.

6- ماشینهای لباسشویی معمولاً مقداری زیادی آب مصرف می‌کنند. بنابراین اگر از تعداد دفعات کاربرد ماشین لباسشوئی بکاهید، عملاً در مصرف آب صرفه جویی کرده‌اید. نیازی نیست که از میزان شست و شوی لباسها بکاهید بلکه فقط صبر کنید تا مقدار لباسهای کثیف باندازه ظرفیت کامل ماشین برسد.

جهت دریافت مطالب بیشتر به کانال تلگرامی صدای آب (@sedayeab2) مراجعه نمایید.

جهت مشاهده فیلم آموزشی بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

کلیپ آموزشی مصرف بهینه آب.mp4

Print

تعداد نمایش ها (1849)/نظرات (0)

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x

كسب رتبه درجه 1 اعتبار بخشی ملی

123movies